Papier akwamarynowy zyskuje na popularności. Cechuje się przede wszystkim jakością i odróżnia wizytówki od innych. Jeżeli w grę wchodzi jeszcze kaszerowanie (klejenie dwóch warstw papieru) i srebrzenie elementów, wizytówki stają się po prostu nieziemskie. Tak było też w przypadku projektu dla Warta Residence.

Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że wizytówki mają prostokątny kształt. A gdyby tak przełamać ten schemat i stworzyć niemalże kwadratowy projekt. Taki efekt uzyskano podczas projektowania wizytówek dla firmy EMBIQ, działającej w branży IT. Awers wizytówki to wyłącznie dane adresowe i kontaktowe, natomiast rewers to energiczne, logo umieszczone na granatowym tle.

Niektóre stanowiska nie wymagają żadnych ozdób ani graficznych udziwnień. Tym bardziej, gdy firma dysponuje przejrzystą i minimalistyczną identyfikacją wizualną. Tak też było w przypadku ekskluzywnych wizytówek dla Prezesa Zarządu firmy Miraculum. Przedsiębiorstwo posiada proste logo, które zostało wypalone lewej stronie awersu wizytówki.

Niektóre projekty wizytówek nie wymagają zastosowania ostrych form, wyrazistych kolorów czy dużych innowacji w samym designie. Czasami wystarczy coś prostego, aczkolwiek wystarczająco wymownego.

Jeżeli firma ma podkreślić swoją solidność, to powinna to robić wszelkimi dostępnymi metodami. Doskonale można wykorzystać do tego zmysły, w tym zmysł dotyku. Dostarczając klientom ekskluzywne wizytówki wykonane na kartonie, sprawiamy, że dosłownie odczytują oni naszą siłę.

Kochamy proste projekty. Z jednej strony są uniwersalne, ale z drugiej bije od nich coś, co kłóci się z dzisiejszym stylem życia. W konsumpcyjnym świecie ciągle doświadczamy przesytu. Nudzi nas on i przytłacza, dlatego coraz częściej skłaniamy się w stronę minimalizmu. Korzystamy z niego też podczas projektowania materiałów reklamowych. Firmy coraz częściej rozumieją ten przesyt i zamawiają proste wizytówki.

Ekskluzywne wizytówki mogą być czasami stworzone tak, że swoim wyglądem odbiegać będą od tematyki tego, do czego się odnoszą. Tak właśnie jest w przypadku tego projektu.

Zazwyczaj w projektach wizytówek stosuje się wręcz przesadny minimalizm. Z racji tego, że są to niewielkie materiały reklamowe, konieczne jest zrezygnowanie ze zbędnych ozdobników. W tym przypadku jest całkiem inaczej, bo wizytówka jest naprawdę bardzo charakterystyczna.

Ekskluzywne wizytówki agencji reklamowej Garlic z bułgarskiej Sofii to świetny przykład pójścia pod prąd, ale w zupełnie innym wydaniu, niż w pracach prezentowanych do tej pory na naszym blogu.

Meksykańska agencja Futura otrzymała zlecenie od baru sushi w Stanach Zjednoczonych. W projekcie, który przygotowała, uwzględniono także ekskluzywne wizytówki oparte na zaskakującej idei. Projektanci postanowili połączyć motywy azjatyckie (w postaci znaków pisma) ze stylistyką współczesnego malarstwa.
Najnowsze komentarze