Zwolennicy uporządkowanych i czytelnych projektów graficznych z pewnością nie przyklasną temu projektowi. Jednak ci, którzy ponad wszystko cenią sobie kreatywność, będą nim zachwyceni. Czy to są ekskluzywne wizytówki? Jak najbardziej! Zwłaszcza, że ich wykonanie, to czasochłonna ręczna praca (choć podobny efekt można byłoby uzyskać także przy pomocy technik druku).

Kolumbijska agencja Pellisco, która opracowywała ten projekt, sięgnęła po kaszerowany karton w kolorze szarym, barwiony na brzegach na intensywne odcienie koloru pomarańczowego i zieleni. Następne graficy przygotowali gumki do stempli z logo firmy, dekoracyjnym motywem strzałki oraz numerem telefonu. Stemple te zostały ręcznie dociśnięte do papieru – w ten sposób powstały napisy w kolorze czarnym. Dzięki szorstkiej fakturze papieru, brzegi napisów uzyskały naturalne, niezwykle efektowne nierówności.

Można przypuszczać, że dla projektantów i wykonawców tej wizytówki praca nad nią była równie emocjonująca, jak emocjonujące jest dla nas oglądanie efektów ich pracy. Sam pomysł ma w sobie coś z dziecięcych zabaw w odbijanie pieczątek i stempli na kartkach papieru. Dla agencji, która staje przed zadaniem wyprodukowania ekskluzywnych wizytówek, z pewnością jest to doskonały sposób, by podkreślić nieskrępowaną kreatywność i umiejętność przełamywania schematów. Jak nieraz już podkreślaliśmy, tego rodzaju inspiracje można wykorzystać w wielu, ale nie we wszystkich branżach. Jednak tam,gdzie tylko można – naprawdę warto.

 

Źródło: Behance