Nowoczesna grafika bardzo chętnie sięga po rozległe, jednokolorowe płaszczyzny w wyrazistych barwach. Nie boi się gładkiego tła i dużych, wyrazistych detali.

Esencją takiego podejścia do projektowania są wizytówki dla brytyjskiego studia graficznego nymbl. Dominantą kolorystyczną jest tu intensywny fiolet (papier barwiony w masie), stanowiący zresztą (obok bieli) podstawową barwę we wszystkich materiałach promocyjnych marki.

Grafik projektujący wizytówki sięgnął po bardzo lubiany przez projektantów pionowy układ treści. Z tyłu wizytówki w bardzo udany sposób rozmieszczono dane kontaktowe – treść wyrównano do prawego marginesu, poszczególne sekcje oddzielono światłem, a najważniejsze informacje zostały wyróżnione tłustym drukiem. Grafik wykazał się również sporym wyczuciem jeśli chodzi o wyważenie treści, przesuwając ją w dolną część wizytówki, dzięki czemu góra została wizualnie odciążona i całość projektu wydaje się smuklejsza.

Przyjrzyjmy się jeszcze tylnej części projektu, ponieważ – w odróżnieniu od uporządkowanego przodu – tu „dzieje się” znacznie więcej. Duże, zajmujące niemal całą długość kartonika logo wyrównano do prawego marginesu. Litery są białe, natomiast w miejscach, w których miałyby znaleźć się fioletowe kropki, wykorzystano kaszerowanie, czyli sklejenie dwóch arkuszy papieru ze sobą. Powstały w ten sposób kontur obramowany jest naturalnym cieniem. Całości dopełnia prosty, bezszeryfowy font, który nadaje tym ekskluzywnym wizytówkom w pełni nowoczesny sznyt. To jedno z potwierdzeń, że projekty proste minimalistyczne sprawdzają się zawsze, a największym wyzwaniem w ich przypadku jest wyczucie optymalnych proporcji. Wizytówki autorstwa: David Robinson i Big Fan.

 

Źródło: Behance