Projekt wizytówek został stworzony dla branży projektowej – dla studia architektury i aranżacji wnętrz. Projekt miał być prosty, ale jednocześnie, by zawierał elementy sugerujące kreatywność. Całość miała być przejrzysta, a jednocześnie skłaniać do skorzystania z kontaktu.

 

Charakterystyka wizytówek

Wizytówki zaprojektowano tak, aby były lekkie i nawiązywały do nazwy firmy. Imię i nazwisko, stanowisko oraz wszystkie dane kontaktowe znalazły się na jednej stronie, na rewersie logo. Białe tło pokrył czarny, szary i fioletowy druk a dodatkowo też elementy dekoracyjne w kolorach pomarańczowego, różowego i fioletowego. Intensywność trzech zasadniczych kolorów wzrasta od góry do dołu, tworząc płynne przejścia i przyciągający uwagę efekt.

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

W projekcie zastosowano kilka współgrających ze sobą kolorów i mimo takiego zróżnicowania całość wygląda nadal minimalistycznie. Wykorzystano biały papier, który symbolizuje nowoczesne podejście do projektowania wnętrz – otwarte przestrzenne, dużo miejsca i światła, a także czarny i szary druk, który idealnie komponuje się z bielą oraz fioletowy kolor w przypadku imienia i nazwiska, co daje efekt wyszczególnienia. Kolorowe elementy dekoracyjne wzbogacają projekt i dodają mu energii.

 

Eleganckie wizytówki – zastosowane metody

Wizytówki powstały z zastosowaniem metody kaszerowania (dwie warstwy papieru) oraz z użyciem techniki sztancowania, czyli wykrawania papieru w odpowiednią formę z wykorzystaniem specjalnego wykrojnika. Pozwala to na uzyskanie niezwykle estetycznego efektu. W tym przypadku rogi wizytówek zostały zaokrąglone, co nawiązuje też do nazwy firmy. Wszystkie drukowane elementy są wykonane drukiem wypukłym wypalanym (druk puchnący) .

 

Idealne wizytówki dla projektanta wnętrz

Projektowanie wnętrz to praca, która łączy w sobie dwa aspekty. Aspekt pierwszy to rzetelne podejście, fachowość, klarowność, jasność rozwiązań i dbałość o szczegóły a drugi to pewna doza kreatywności, która pozwala na osiągnięcie oczekiwanego efektu. Tak więc tworząc wizytówki, musimy podążać obiema tymi drogami i wtedy pewne jest, że uda nam się osiągnąć zamierzony rezultat.

Tak też było w tym przypadku. Zastosowaliśmy kolory neutralne oraz energetyczne, co daje potencjalnym Klientom studia jasny sygnał, że w tym miejscu mogą oni liczyć na naprawdę kreatywne podejście do swoich pomysłów i że dodatkowo mogą być pewni, że stworzone projekty idealnie wpiszą się w nurt nowoczesnego projektowania wnętrz. Branża projektowa musi stale wykazywać się nowatorskimi pomysłami oraz umiejętnościami innowacyjnego adaptowania tego, co jest już stworzone. Dlatego powiew świeżości na wizytówkach jest w tym przypadku całkowicie wskazany. Nie chodzi wszak o to, by „udziwnić” projekt a tym samym uczynić go bardzo frywolnym czy nawet śmiesznym, ale o to, by przekazać najważniejsze informacje, jakie mamy do zakomunikowania naszym potencjalnym Klientom. Wizytówki dla osób pracujących w branży kreatywnej muszą łączyć w sobie wszystko to, czego potencjalny Klient oczekiwałby od specjalistów.

 

Źródło: aganet.eu/wizytowki-kaszerowane