Czasem najprostszy pomysł może okazać się najbardziej skuteczny. Delikatne, nienachalne barwy i grafika sprawiająca wrażenie odręcznego rysunku przywołuje wrażenie naturalności i czystości, co sprawdza się w przypadku wizytówek firm chcących budować swój wizerunek na skojarzeniach z naturą i zdrowiem.

Dobry przykład takiego rozwiązania stanowią ekskluzywne wizytówki wegańskiej restauracji Grüner Michel.

Wykonane z wykorzystaniem pastelowej kolorystyki i minimalistycznej konwencji wywołują pozytywne skojarzenia z reklamowaną usługą, jaką w tym wypadku stanowi posiłek w restauracji. Projekt w standardowym, prostokątnym kształcie został wykonany na matowym papierze w kolorze błękitu, który przez socjotechników uznawany jest za barwę najbardziej wzbudzającą zaufanie konsumenta. Tło, które stanowią rysunki warzyw oraz owoców stylizowane na ołówkowy szkic wydaje się być stworzone odręcznie, co jeszcze bardziej potęguje skojarzenia z naturą i zdrowiem, co jest szczególne ważne dla zwolenników ekologicznej, wegańskiej żywności.

Pozytywne emocje wzbudza również użyty font, kreowany na odręczne pismo. Dzięki temu można odnieść wrażenie, że właściciel restauracji osobiście zaprasza nas do odwiedzenia Grüner Michel. Nazwa restauracji jest wykonana  hot-stampingiem (złoceniem), co idealnie komponuje się z minimalistycznym tłem wizytówki. Dodatkowo, projekt na odwrocie zawiera wyłącznie niezbędne informacje, co czyni go niezwykle przejrzystym i czytelnym dla odbiorcy.

 

Źródło: Behance