Wiele firm proponuje nam usługę produkcji wizytówek. Zwykle są one banalne, proste, bez polotu. Na każdym kroku otrzymujemy tego typu wizytówki i najczęściej lądują one w koszu, nawet bez uprzedniego zapoznania się z treścią przekazu. Ekskluzywne wizytówki to takie, które prócz oczywiście najlepszych materiałów użytych do ich produkcji zawierają również element zaskoczenia. Muszą mieć coś, co odróżni je od innych.

Doskonałym przykładem na to, że ekskluzywna wizytówka nie musi być banalna, oklepana i nudna jest wizytówka zaprojektowana przez Isa Santorsola z Wenezueli. Wizytówka niby prosta w wykonaniu, zawiera wszelkie dane, które mają być przekazane odbiorcy, ale jednak zaskakuje.

Elementem zaskakującym jest tutaj niebanalna grafika, który bardzo skutecznie przyciąga wzrok i przyczynia się do zainteresowania daną formą przekazu. Element ożywienia zawarty na wizytówce to coś zaskakującego, nowego i niebanalnego, a przecież o to chodzi, aby wyróżnić się z tłumu a nasza wizytówka na tle innych miała dobre przebicie.

Taki projekt może zdziałać o wiele więcej niż zapisana i przeładowana informacjami tradycyjna wizytówka. Na tej ekskluzywnej wizytówce zachowana jest proporcja pomiędzy wiadomościami niezbędnymi oraz szatą graficzną. Na pozór zwyczajna a jednak ma to coś. Działa odpowiednio na wyobraźnię dopełniając tekst informacyjny zawarte na odwrocie wizytówki.

niebanalny projekt wizytowki 3

niebanalny projekt wizytowki 2

Źródło: Behance