Propozycja Al Rayhana, to przykład modernistycznej wizytówki, która ma oddziaływać przede wszystkim poprzez nastrój nowoczesnej doskonałości.
Al Rayhan łączy informacyjność przekazu z rozbudowaną szatą graficzną, którą wypełnia fotografia cyfrowa poddana niezwykle artystycznej obróbce graficznej. Artysta wykazuje się niezwykłą czujnością w dozowaniu proporcji między warstwą tekstową a graficzną. Na pierwszym planie, mimo znacznie mniejszego rozmiaru, zdecydowanie znajduje się nazwa firmy. To fotografia, mimo, że jej wymiary są o wiele większe, stanowi tło.
Al Rayhan uzyskał taki efekt dzięki dwóm zabiegom. To przede wszystkim sprytne oddzielenie treści od zdjęcia wyraźnym kolorowym, lecz w stonowanych odcieniach wzorem falistym, jak również oddalenie obiektu znajdującego się na fotografii. Autor niezwykle sprytnie gra tutaj obrazem. Na zdjęciu obserwujemy dobrze sytuowanego dżentelmena, o czym świadczy elegancki garnitur, który ze szczytu góry obserwuje horyzont przez lunetę.
Projekt tej wizytówki odznacza niezwykła moc perswazji, która w udany sposób wytwarza wśród odbiorcy poczucie sukcesu i patrzenia w przyszłość, co z kolei wywołuje poczucie bezpieczeństwa, z którym współgrają również jasne kolory wykorzystane w szacie graficznej. To wizytówka idealnie nadająca się dla firm związanych z prestiżem, pieniędzmi i sukcesem np. banki, wielkie agencje reklamowe czy kancelarie prawnicze.
Źródło: Behance
Spotkałam się z kilkoma nowoczesnymi wizytówkami i muszę przyznać, że kiedy nie są przesadzone to wspaniale się prezentują, po prostu ten kto je tworzy musi mieć wyczucie. Dzięki nowoczesnym programom graficznym możemy oglądać wizytówki z ciekawym modernistycznymi detalami, różnorodny dobór kolorów i ich przejść, gra światłocienia i wiele wiele innych.
To co przedwszystkim wpada w oko to stonowane odcienie falistego wzorku. Również oddalenie obiektu znajdującego się na fotografii jest świetnym przesłaniem. Umieszczenie mężczyzny w garniturze pokazuje klasę firmy. Świetna wizytówka!