Drukując ekskluzywne wizytówki dla Farma Noe, zdecydowano się na bardzo eleganckie, ale jednocześnie też dość rzadko spotykane połączenie kolorystyczne. Wizytówki w kolorystyce granatowo-srebrnej. Efekt zachwyca, a więcej o tym projekcie dowiesz się poniżej.

 

Charakterystyka wizytówek

Wizytówki powstały z dwóch warstw papieru. Warstwa awersowa to barwiony w masie, granatowy papier Keaykolour Original o gramaturze 300 g/m, natomiast warstwa rewersowa wykonana jest z białego kredowego i jednocześnie też matowego papieru o gramaturze 350 g/m. Kolorystyka Pantone i wypalany druk puchnący pozwoliły nam tutaj na uzyskanie doskonałych wrażeń sensorycznych oraz wizualnych. Wizytówki zostały zadrukowane z wykorzystaniem druku offsetowego oraz wykończone metodą hot-stamping (poprzez srebrzenie).

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

 Połączenie granatowego oraz srebrnego to jedno z najlepszych połączeń, jakie podkreśla cechy wysokiej jakości.

  • Granatowy – wpływ tego koloru na psychikę człowieka sprowadza się do koncentracji. Kolor ten jest kolorem eleganckim (garnitury, wieczorowe sukienki) i jednocześnie też pozwalającym się skupić. Nie jest tak smutny, jak czerń, aczkolwiek przywodzi na myśl konotacje z czernią.
  • Srebrny – kojarzy się z czymś cennym i mimo że srebro nie jest tak drogie, jak złoto, to srebrny jest kolorem wszystkim znanego metalu szlachetnego, a więc podkreśla doskonale zalety doskonałych jakościowo produktów i usług. Świetnie łączy się zarówno z granatowym, jak i z czernią.

 

Hot-stamping i druk puchnący – wykorzystane metody

  1. Wizytówki hot-stamping

Metoda hot-stamping nazywana jest również termodrukiem. Jest to technika, która pozwala na uszlachetnienie druku poprzez pokrycie go warstwą folii hot-stampingowej. Folia ta może być np. złota lub srebrna a wtedy uzyskujemy srebrzone bądź złocone wizytówki oraz inne materiały reklamowe. Hot-stampingiem uszlachetnia się często również opakowania ekskluzywnych produktów.

  1. Wizytówki – druk wypukły

Druk wypukły nazywa się często drukiem puchnącym. Jest to metoda pozwalająca na uzyskanie trójwymiarowego efektu na zadrukowywanej powierzchni. Wykorzystanie tego druku pozwala poczuć pod palcami wzór – czy to logo, czy po prostu litery nadrukowane na wizytówce lub opakowaniu. Zastosowanie tej metody sprawia, że wizytówki wyjątkowo zwracają uwagę.

 

Źródło: www.aganet.eu