Wizytówki nie zawsze muszą być jedną warstwą papieru. Nie zawsze też takim maksimum są 2 warstwy. Czasami można zastosować 3 warstwy i wtedy osiągnięty efekt będzie jeszcze lepszy, a na pewno bardziej fantazyjny.

 

Charakterystyka wizytówek

Do stworzenia tych wizytówek wykorzystaliśmy aż 3 warstwy papieru o gramaturze 270 g/m2. Połączyliśmy ze sobą dwie warstwy papieru Kreativekarton Lavender i jedną warstwą papieru Magenta. Ten drugi znalazł się w środku, dzięki czemu uzyskaliśmy efekt różowego otoczonego z obu stron fioletowym. Powstały naprawdę grube wizytówki, które zachwycają nie tylko swoim ciężarem, ale też kolorystyką.

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

  • Różowy – jest kolorem dość rzadko stosowanym w reklamie, z uwagi na to, że kojarzy się z infantylnością. Najczęściej stosuje się go w przypadku opakowań oraz kreacji reklamowych produktów dla dzieci (głównie dla dziewczynek), ponadto używany jest często także w reklamie słodyczy. Nie oznacza to jednak, że nie można z niego skorzystać z przypadku bardziej kreatywnych branż. Wtedy doskonale dopełnia się z innymi kolorami i tworzy kompozycję, która przemawia do wyobraźni.
  • Fioletowy – kojarzy się z tajemniczością, jest kolorem marzeń i fantazji, dlatego doskonale znajduje zastosowanie w branżach kreatywnych. Wizytówki z wykorzystaniem tego koloru będą idealne dla wszelkiego rodzaju gabinetów kosmetycznych oraz gabinetów odnowy. Kolor lawendowy działa kojąco, ale jest jednocześnie dość energetyczny, przez co nie nudzi się.

 

Zastosowane metody

Do stworzenia wizytówek wykorzystano przede wszystkim metodę kaszerowania. W tym przypadku sklejeniu podlegały aż 3 warstwy papieru i taka metoda pozwoliła na uzyskanie idealnej formy. Wizytówki są bardzo grube, a przez to oddziałują na zmysł dotyku. Znacznie różnią się od zwyczajnych wizytówek i w dodatku w połączeniu z dość nietypowymi kolorami, są naprawdę ciekawe. Dzięki metodzie druku sitodrukiem udało nam się nanieść na papier barwiony w masie bardzo precyzyjne litery i formy, a to z kolei przełożyło się na fantastyczny efekt finalny.

 

Nietypowe projekty wizytówek – kiedy można je stosować?

Nie w każdym przypadku i nie w każdej branży wykorzystanie nietypowych połączeń kolorystycznych będzie dobrym rozwiązaniem. Niektóre branże muszą się reklamować w sposób bardzo zachowawczy, nie wybiegając zbytnio poza utarte ramy doboru kolorów. Oczywiście nie oznacza to, że firmowe wizytówki muszą być nudne. Bardziej chodzi o to, że trzeba się skupiać na naprawdę bardzo ograniczonej palecie kolorystycznej. Tymczasem ekskluzywne wizytówki dla branż kreatywnych mogą być bardziej wymyślne. Mogą posiadać nietypowe, nawet bardzo kolorowe zdobienia, oczywiście o ile ich ilość nie jest przesadzona w stosunku do tła.

W projektowaniu graficznym zakłada się, że kolorowe wizytówki albo bardziej śmiałe formy przeznaczone są dla grafików, designerów, artystów, muzyków, pisarzy i wszystkich osób uczestniczących w tworzeniu szeroko rozumianej sztuki.

 

Źródło: www.aganet.eu