Projekt czarno-złotych wizytówek dla drukarni potraktowano bardzo poważnie. Udowodniano tym samym, że to nie jest tak, iż szewc w dziurawych butach chodzi. Wizytówki firmowe AGAnet mają w sobie coś, co sprawia, że przyciągają uwagę.

 

Charakterystyka wizytówek

Do stworzenia wizytówek wykorzystano metodę kaszerowania, czyli klejenia warstw papieru. Sklejono dwie warstwy czarnego matowego papieru Keaykolour Original o gramaturze 300 g/m2 (łącznie 600 g/m2). Wszystkie dane kontaktowe znajdują się na awersie, natomiast rewers został pusty. Z lewej strony projektu pojawiło się logo a pod nim adres strony www, natomiast prawa strona została zadrukowana nazwą firmy oraz wszystkimi danymi kontaktowymi i adresowymi. Druk został wzbogacony metodą hot-stamping, czyli wprasowanie złotej folii (w tym przypadku złota folia jest matowa).

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

Wizytówki utrzymane są w kolorystyce czerni i złota. Czarny papier podkreśla unikalność oferty firmowej oraz wysoką jakość świadczonych usług, natomiast złoty jest w tym przypadku nawiązaniem do luksusowej oferty. Ekskluzywne wizytówki, które powstają w AGAnet, przeznaczone są dla tych, którzy oczekują od materiałów marketingowych więcej, niż jest im w stanie zagwarantować większość drukarni.

 

Ekskluzywne wizytówki firmowe – zastosowane metody

Do stworzenia wizytówek wykorzystano kaszerowanie – łączenie klejem dwóch warstw papieru, a także metodę matowego złocenia (hot-stamping). Złocone jest całe logo oraz wszystkie elementy nadruku, co stanowi doskonały kontrast dla czerni i czyni wizytówki wręcz wykwintnymi.

 

Zasady obowiązujące podczas projektowania wizytówek firmowych

  1. Prostota i czytelność

Nowoczesne kreacje reklamowe bazują na idei prostoty i czytelności. Oznacza to, że nie powinno się zasypywać wizytówki mnóstwem informacji, które stworzą chaos. Nie o to w tym chodzi. Naszym celem jest przekazanie najważniejszych informacji, a wizytówka może zawierać wyłącznie logo firmy, imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz adres e-mailowy i stronę www. Chodzi o to, by wszystko było w miarę proste.

  1. Budowanie wizerunku marki

Bardzo dobrym posunięciem jest umieszczenie na wizytówce logo firmy. Obecność logotypu pozwala nam na budowanie wizerunku marki i sprawia, że nasi potencjalni Klienci mogą się doskonale „opatrzyć” z naszą marką.

  1. Odpowiednio dobrana kolorystyka

Niezwykle ważną sprawą jest wykorzystana kolorystyka. Każda branża ma własne kolory. Kolory te kojarzą się z pewnym działaniem psychologicznym, które dobiera się w zależności od branży i tak też powinno się dobiegać kolory na wizytówkach.

  1. Dopasowanie wizytówki do posiadacza

Nie wszystkie wizytówki firmowe muszą być takie same. Przykładowo w dużej firmie dla działu finansowego można stworzyć inny projekt i dla działu kreatywnego też inny, co pozwoli na lepszy odbiór w odniesieniu do danego stanowiska.

 

Źródło: www.aganet.eu