Tym razem sięgamy po projekt stworzony przez studio graficzne Usama Awan z Pakistanu dla klienta z branży usług IT. Wykonawcy udostępniają wprawdzie cały komplet materiałów wizerunkowych, ale my skoncentrujemy się wyłącznie na wizytówkach, ponieważ tak naprawdę właśnie w nich „dzieje się” najwięcej.

Wizytówki wykonane zostały na czarnym papierze, z kaszerowaniem, które nadaje im formę już nie kartoników, a wręcz płytek, przypominających PCV. Eleganckie, matowe tło, przepięknie podkreśla ultranowoczesny font.

Zwróćmy uwagę na to, jak znakomicie projektanci wykorzystali możliwość różnicowania wielkości i koloru druku. Dane kontaktowe to font średniej wielkości w kolorze białym. Nazwisko znajduje się pod nazwą firmy – tu font jest drobniejszy, ale za to w odcieniu błękitu. Wreszcie: nazwa firmy – zdecydowanie największa – zapisana została białym fontem. Właściwe logo firmy zostało zatem twórczo podzielone: pomiędzy logotyp w górnym lewym rogu i sygnet, wykorzystany na całej wysokości prawego marginesu wizytówki. To jednak nie wszystko: prawa krawędź wizytówki została przycięta do obrysu logo – usunięto z niej czarne tło. Powstały w ten sposób projekt intryguje, a przy tym angażuje u odbiorcy nie tylko zmysł wzroku, ale także dotyku, ponieważ dłoń „nie spodziewa się” tej nierównej krawędzi.

Na podkreślenie zasługuje także zastosowana w wizytówce tonacja barw. Intensywny błękit na czarnym tle niemal świeci, dając wrażenie nowoczesności, czy nawet pewnej „kosmiczności”, tak pożądanej w branży IT.

 

Źródło: Behance