Czasem niewiele potrzeba, aby nasz projekt zdobył uwagę odbiorcy na dłużej. Wbrew pozorom, materiały reklamowe obfite w różnorodne elementy graficzne mogą rozpraszać konsumenta, a więc osiągać efekt zupełnie odwrotny od tego, który usiłujemy osiągnąć. Za przykład prostej, minimalistycznej a zarazem ekskluzywnej wizytówki można podać projekt studia Menta z Meksyku, wykonany dla kwiaciarni Vega&Vega.
Wizytówki cechują się standardowym wymiarem oraz kształtem. Ich frontalna część składa się z ukośnych pasków w kolorystyce biało-różowej. W obszarze centralnym zauważamy logo marki przedstawione w sposób lakoniczny, z wykorzystaniem motywów roślinnych, co ma nawiązywać do specyfiki branży, w jakiej Vega&Vega prosperuje. Z kolei strona odwrotna, stworzona w całości w kolorystyce różowej, przekazuje wyłącznie podstawowe, najważniejsze informacje o marce. Delikatne, nienachalne wizytówki stanowią zgraną całość z produktami, jakie oferuje niniejsza marka.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż wizytówki firmy Vega&Vega nawiązują swoim wyglądem do produktów firmy, m.in. do kopert oraz kart z podziękowaniami dołączanymi do kwiatów. Stylistyczna spójność marki działa zdecydowanie na jej korzyść – firma wiązana z określoną kolorystyką, fakturami i czcionką będzie zdecydowanie łatwiej zapamiętywana przez konsumentów.
Źródło: Behance
Chwytliwa minimalistka wizytówek to bardzo korzystny efekt, moim zdaniem. Łatwo się skupić na najważniejszych informacjach: nazwa firmy, branża, lokalizacja i kontakt, nic niepotrzebnego nie przyciąga naszej uwagi. Bardzo fajny pomysł, co Wy na to?
Dostałam taką wizytówkę w jednej z kwiaciarni i muszę przyznać, że prezentują się wspaniale. Logo i podstawowe dane firmy, neutralne kolory bez krzykliwości, bardzo mi się podoba. Nie podobają mi się wizytówki wypełnione do granic możliwości z mnóstwem kolorów i bezużytecznych haseł.
Świetny projekt. Nigdzie jeszcze z takimi ekskluzywnymi wizytówkami się nie spotkałam. Gdzie takie wizytówki można zamówić?