Meksykańska agencja Futura otrzymała zlecenie od baru sushi w Stanach Zjednoczonych. W projekcie, który przygotowała, uwzględniono także ekskluzywne wizytówki oparte na zaskakującej idei. Projektanci postanowili połączyć motywy azjatyckie (w postaci znaków pisma) ze stylistyką współczesnego malarstwa.

Głównym założeniem estetycznym wizytówki jest gra czerni i bieli, z elementami szarości, uzyskiwanej jednak niejako przez cieńszą warstwę czarnej farby. Nadruk, który widzimy na tylnej stronie wizytówki do złudzenia przypomina ślady pociągnięć pędzla na białym papierze, choć jest to oczywiście wydruk uzyskany metodami cyfrowymi. Projektanci ciekawie wykorzystali nazwę baru – „raw” (ang. surowy) może odnosić się zarówno do surowej ryby, z której przygotowywane jest sushi, jak i do surowej, niewygładzonej grafiki, sprawiającej wrażenie szkicu wykonanego na szorstkim, niezagruntowanym papierze. Nonszalancja tego rysunku przypomina współczesne dzieła z galerii malarstwa, ale czarna farba (lub tusz) stanowi także nienachalne nawiązanie do sztuki azjatyckiej.

W odróżnieniu od designerskiego tyłu, przód wizytówki to surowa klasyka. Na czarnym tle znalazły się linearnie ułożone: nazwa marki, imię i nazwisko posiadacza wizytówki, a także dane kontaktowe. Nadruk jest biały, podobnie jak napis „raw”, widoczny z tyłu kartonika. Prosta forma przedniej strony wizytówki to pomysł, który zdecydowanie należy pochwalić. Umiar sprawia, że projekt nie jest przeładowany. Dodatkowo zdecydowanie zwiększa czytelność i komunikatywność projektu.

 

Źródło: Behance