Prawdziwie ekskluzywne wizytówki powstają, gdy kończy się komercja, a zaczyna sztuka.
W Japonii wizytówki traktowane są z takim szacunkiem, jak osoba, która je wręcza. Po otrzymaniu bilecika należy obowiązkowo uważnie go przeczytać. W europejskiej kulturze wizytówki wprawdzie nie utożsamia się z jej właścicielem aż tak mocno, ale wręczanie i przyjmowanie bilecików stanowi ważną część biznesowego savoir-vivre’u. Co więcej – rytuał ten towarzyszy nam od kilkuset lat, a został wprowadzony w pierwszej kolejności na królewskich dworach.
Jak mogliśmy dopuścić do tego, aby dziś wizytówka była „wpychana” w pakiet materiałów, pomiędzy teczkę a papier firmowy? Różnica jest wielka: teczki i papier zawsze pozostają anonimową, masową produkcją, natomiast bilecik zobowiązuje – pojawia się na nim przecież nasze nazwisko. Spośród wszystkich elementów wizerunku, ten jeden zyskuje szczególnie osobisty charakter.
Na naszym blogu udowadniamy, że nawet (a może: zwłaszcza) współcześnie warto zadbać o to, by ta część naszego wizerunku odznaczała się nienagannym wyglądem i wykonaniem. Wyszukujemy najlepsze przykłady ekskluzywnych wizytówek z całego świata.
W codziennej pracy dbamy o to, by przywrócić wizytówkom ich renomę. Jednak mamy świadomość, że nie przekonamy wszystkich o tym, jak ogromne znaczenie w relacjach biznesowych ma ten niewielki wydruk. Dlatego naszą ofertę kierujemy do najbardziej wymagających Klientów – takich, dla których liczy się staranność wykonania, solidność materiałów i perfekcja projektu.
Jak sprawdzić, czy wizytówka spełnia swoją rolę? Test
Wyobraź sobie kolację biznesową z najważniejszymi ludźmi w branży i najważniejszymi (potencjalnymi) klientami. Spójrz na swoją wizytówkę – czy mógłbyś bez żadnego wahania wręczyć ją osobie, która w Twojej branży jest absolutnym guru? A podczas rozmowy z właścicielem największej firmy, która mogłaby stać się Twoim klientem – czy wręczyłbyś bilecik z pełnym przekonaniem, że oddaje on Twój profesjonalizm, wiedzę i doświadczenie?
Jeśli tak – gratulujemy! Jeśli nie – czas na zmiany, jeszcze zanim wręczysz kolejnej osobie wizytówkę, z której tak naprawdę nie jesteś w pełni zadowolony. Sprawdź nasze inspiracje.
Najnowsze komentarze