Na tych wizytówkach zastosowany jest druk wypukły, zwany też drukiem puchnącym. Podstawą tego druku jest druk offsetowy. Następnie na elementy które mają być wypukłe nakładany jest specjalny proszek i wizytówki poddawane są obróbce termicznej.

Pod wpływem temperatury proszek się rozpuszcza i wchodzi w reakcję z farbą. Ze zwęgleć na technologie wykonywani takich wizytówek druk ten nazywany jest też drukiem wypukłym termicznym lub drukiem wypukłym wypalanym.

Niestety na polskim rynku często oferowany jest tani zamiennik druku wypukłego, lakier selektywny. Lakier selektywny, lub jak niektórzy go nazywają, lakier puchnący to imitacja, substytut druku wypukłego wypalanego. Oczywiście jeśli chcemy mięć ekskluzywne wizytówki to nie możemy sobie pozwolić na tani i tandetny zamiennik.

W przypadku druku wypukłego możemy zadecydować które elementy mają być wypukłe a które pozostać płaskie. Najczęściej drukiem wypukłym wykonuje się najważniejsze elementy, na które chcemy zwrócić uwagę, czyli logo firmy, nazwa firmy oraz imię i nazwisko. Możemy też zrobić jedną lub dwie strony drukiem wypukłym. Wszystko zależy od koncepcji grafika.

Wizytówki firmy Room for Design są dodatkowo wzbogacone o nieregularne kształty. Do wykonania takiego kształtu wizytówek jest potrzebny specjalny wykrojnik. Wykrojnik podnosi koszty produkcji za pierwszym razem ale można go wykorzystywać wielokrotnie przy dodrukach.

Projekt autorstwa Marnhe du Plooy z Południowej Afryki.

druk wypukły 2

druk wypukły

Źródło: Behance