Szacuje się, że w Polsce jest ponad 1,5 miliona osób z wadami wzroku utrudniającymi normalne funkcjonowanie. Projektując wizytówki warto pomyśleć o takich osobach.
Pismo Braille’a na wizytówkach jest wykonane drukiem wypukłym termicznym. Przy tej technice druku możliwe jest zastosowanie dowolnego koloru z palety Pantone lub CMYK jak również druku przezroczystego tak jak to ma miejsce w tym przypadku. Pismo Braille’a musi być odpowiedniej wielkości aby można było je przeczytać. Dlatego na standardowych wizytówkach możemy zamieścić tylko ograniczoną ilość tekstów. W tym projekcie pismem Braille’a (drukiem wypukłym) podane są podstawowe informacje takie jak nazwa firmy, imię i nazwisko oraz numer telefonu.
Projekt autorstwa Partner The Agency.
Źródło: Behance
Taki mały element może znacznie poszerzyć grono klientów danej firmy i daje większe możliwości osobom z wadami wzroku. Genialny pomysł, najważniejsze informacje napisane pismem Braille’a. Niestety wciąż spotyka się mało takich wizytówek. Posiada ktoś takie w swojej firmie?
Zgadzam się z przedmówcą, że niestety wciąż bardzo mało firm oferuje swoim klientom takie wizytówki. Ja w swojej firmie posiadam takie i spotkało to się z dużym zadowoleniem i poparciem.