Projektując wizytówki dla Klientów pracujących w branżach ekskluzywnych, trzeba dopasować projekt do oczekiwań grupy docelowej. W tym przypadku dla kliniki medycyny estetycznej i kosmetologii. Dziedziny te, jak wiadomo, nie są dziedzinami „pierwszej potrzeby”. Z usług lekarzy medycyny estetycznej i kosmetologów korzystają osoby, których status materialny jest nieco wyższy od przeciętnego, a co za tym idzie, oferta musi być właściwie zaprezentowana.

 

Charakterystyka wizytówek

Kaszerowanie pozwoliło na estetyczne połączenie dwóch warstw papieru – białego Keaykolour Original oraz czarnego Keaykolour Original. Projekt został zadrukowany metodą druku offsetowego (na biały papierze) oraz ozdobiony złoceniem przy użyciu metody hot-stamping (na czarnym papierze). Termodruk ze złoceniem sprawił, że wizytówki rzucają się w oczy i podkreślają renomę firmy.

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

Projekt powstał z zastosowaniem koloru czarnego, białego i złotego. Czarny jest tutaj motywem przewodnim a złoty jego dopełnieniem. Biały stanowi kontrast. Kolory te mają swoje znaczenie psychologiczne – czerń jest synonimem klasy i elegancji oraz wysokiej jakości, biel przekazuje informacje dotyczące czystości i klarowności, natomiast złoty podkreśla eleganckie działanie czarnego i sprawia, że powstają prawdziwie luksusowe wizytówki.

 

Eleganckie wizytówki – zastosowane metody

Do stworzenia wizytówek wykorzystano dwie zasadnicze metody: kaszerowanie, czyli klejenie dwóch warstw papieru oraz hot-stamping (inaczej hot-print), czyli zdobienie z wykorzystaniem złotej folii hot-stampingowej. Dzięki użytym metodom osiągnięto odpowiednią grubość wizytówek, a także ich wysoką estetykę.

 

Wizytówki dla kliniki medycyny estetycznej

Medycyna estetyczna jest specyficzną gałęzią medycyny. Jest to tzw. medycyna z wyboru, czyli dotyczy oferty, która świadczona jest zawsze w pełnej odpłatności i ma związek z defektami, które nie wpływają na zdrowie, a jedynie na samoocenę i tym samym jakość życia. Usługi medycyny estetycznej, z uwagi na to, że są dość drogie, a zabiegom poddają się z reguły osoby bardziej majętne, trzeba też odpowiednio zareklamować. Tworząc wizytówki dla takiego gabinetu, możemy pójść dwiema drogami.

Pierwsza (zastosowana w tym konkretnym przypadku), to pokazanie luksusu. Zaprezentowanie firmy tak, by zbudować w potencjalnym Kliencie wrażenie bardzo wysokiej jakości i w pewnym sensie też niedostępności usług. Pokazujemy mu tym jasno – te usługi przeznaczone są dla wybranego grona Klientów, korzystając z nich, korzystasz z czegoś, co nie jest dostępne dla wszystkich.

Druga droga to natomiast pokreślenie sterylności i bezpieczeństwa, i w takim przypadku wizytówki oraz inne materiały drukowane stworzone zostałyby z zastosowanie koloru białego i niebieskiego. Biały symbolizowałby tę czystość, natomiast niebieski sugerowałby potencjalnemu klientowi bezpieczeństwo i pewność związaną z korzystaniem z takich usług.

Im wyższa jest renoma danej placówki, tym bardziej skłaniamy się ku temu, by wizytówki były tajemnicze i wyjątkowo eleganckie, czyli by zastosowana została ciemniejsza kolorystyka i mocno widoczne logo.

 

Źródło: www.aganet.eu