Projekt powyższych wizytówek przygotowany został na zlecenie firmy zajmującej się sektorem finansowym. Klientowi zależało, by wykorzystać w projekcie niezwykłe logo firmy. Logotyp jest naprawdę nietypowy i bardzo „agresywny”– przedstawia ryczącego lwa, pod którym widnieje nazwa firmy. Efekt mówi sam za siebie.

 

Charakterystyka wizytówek

Wizytówki wykonane zostały metodą kaszerowania, czyli klejenia dwóch warstw papieru. Czarny papier barwiony w masie został wzbogacony o złocenie (hot-stamping). W efekcie uzyskaliśmy grube i odpowiednio ciężkie wizytówki, które jasno pokazują renomę firmy oraz są wyznacznikiem klasy i elegancji.

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

Wybór kolorów nie był przypadkowy. W reklamie, tak jak i zresztą też w życiu, kolory mają ogromne znaczenie. Mogą dodawać energii albo studzić pewne emocje i w znaczący sposób wpływają na odbiór prezentowanej treści. W opisywanym projekcie zastosowaliśmy dwa kolory – czerń i złoto.

  • Czarny – kolor czarny jest jednym z tzw. kolorów luksusu. Bardzo często opatruje się nim opakowania produktów z wyższej półki cenowej i jakościowej. Kolor czarny przywodzi na myśl tajemniczość, niedostępność, moc oraz elegancję. Klasę tego koloru widać szczególnie w branży motoryzacyjnej – przez długi czas najlepiej sprzedającymi się samochodami luksusowymi były właśnie te w kolorze czarnym. Nie dziwi więc fakt, że zastosowanie tego koloru podczas tworzenia wizytówek także pozwala nam na wywarcie na potencjalnym Kliencie wrażenia najwyższej jakości. Czarny jest kolorem bardzo kontrastowym, co oznacza, że można go doskonale zestawiać z innymi barwami i osiągnąć efekt idealnej widoczności wszystkich elementów projektu.
  • Złoty – nie ma chyba bardziej prestiżowego koloru niż złoty. Złoto jest symbolem bogactwa, jakości, bezkompromisowych wyborów oraz bardzo wysokiej jakości. Dlatego też jego zastosowanie jest doskonałym sposobem na to, by podkreślić unikalność jakiejś usługi bądź produktu, a także wywrzeć na potencjalnym kupującym wrażenie, że nabycie tego produktu lub usługi przełoży się pozytywnie na jakość życia.

 

Kaszerowanie – metoda zastosowana przy tworzeniu wizytówek

Ekskluzywne wizytówki w prezentowym projekcie stworzone zostały z wykorzystaniem metody kaszerowania. Polega ona na sklejeniu dwóch papierów. Kaszerowanie pozwala na wzmocnienie papieru, poprzez jego pogrubienie. Wizytówki wykonane w taki sposób są cięższe od tradycyjnych, sztywniejsze i znacznie bardziej wytrzymałe. Metoda kaszerowania pozwala na uzyskanie wizytówek bardzo wysokiej jakości.

 

Źródło: www.aganet.eu