Ekskluzywne wizytówki kojarzą się na ogół z projektami formalnymi, przeznaczonymi na oficjalne spotkania. Tymczasem okazuje się, że można nadać wizytówce indywidualny charakter nie rezygnując z elegancji i prestiżu. Jako przykład posłużyć nam może prezentowany poniżej projekt wizytówek wykonany przez brytyjskie studio graficzne Belinda Love Lee dla fotografa, Sereny Cevenini.

Tym, co przyciąga uwagę odbiorców już na pierwszy rzut oka, jest tu niewątpliwie papier – matowy niebieski karton o ciekawej fakturze. To idealne zilustrowanie faktu, który bywa często pomijany: materiał, na którym drukuje się wizytówki stanowi integralną część przygotowywanego projektu, dlatego należy wziąć go pod uwagę już na etapie szkiców, a nie dopiero przed wysłaniem plików do drukarni. Ukazany na fotografii papier jest jednak dość trudny do zastosowania ze względu na małą czytelność drukowanego na nim liternictwa. W tym projekcie zdecydowano się zatem na hot-stamping, czyli złocenie liter, dzięki czemu pozostają one dobrze widoczne, zwłaszcza w świetle. Dodatkowo złocone zrobiono również krawędzie wizytówek.

O indywidualnym charakterze wizytówki przesądzają dwa elementy. Pierwszy z nich to imię i nazwisko, naśladujące pismo odręczne. Ze względu na fakt, iż pojawiają się one także w adresie mailowym i domenie internetowej, projektant nie musiał szczególnie dbać tu o czytelność odręcznego zapisu. Drugi, bardzo osobisty element, stanowi natomiast zamieszczone z tyłu motto – cytat z powieści Francisa Scotta Fitzgeralda „Wielki Gatsby” – ujęte w cienką ramkę i otoczone ciekawym tłem w formie piór.

Te złote wizytówki są przemyślane w najdrobniejszym szczególe dzięki czemu efekt końcowy jest tak nie tuzinkowy.

 

Źródło: Behance