W projekcie wizytówek promujących daną markę można zainspirować się przedmiotami i znakami otaczającymi nas, na co dzień. Czasem najprostsze nawiązanie do rzeczywistości może przynieść spektakularny efekt w postaci projektu reklamowego. Tezę tę potwierdzają wizytówki firmy Briefcase, zajmującej się tworzeniem projektów graficznych w przestrzeni miejskiej.

Firma zdecydowała się na nawiązanie do czarno-żółtej taśmy ostrzegawczej i w tej też kolorystyce zaprojektowała własne wizytówki. Jedna z wersji projektu wykorzystała ukośne pasy w tle frontalnej strony, na którym zauważamy logo firmy w srebrnym kolorze. Zestawienie wyżej wspomnianych, kontrastowych barw czyni wizytówkę niemożliwą do przeoczenia. Druga wersja wizytówek marki Briefcase nie posiada w tle ukośnych, ostrzegawczych pasów, a jedynie nawiązuje do ich barw w nazwie marki. Strona odwrotna zrealizowana jest również w czarno-żółtej kolorystyce i informuje konsumenta o podstawowych formach kontaktu z siedzibą firmy.

Jak widać, podczas poszukiwania pomysłu na idealną wizytówkę warto szukać inspiracji dookoła nas. Czasem nawet najbardziej trywialne przedmioty codziennego użytku mogą przyczynić się do powstania pomysłu na unikatowy projekt, który z całą pewnością z nie zginie w tłumie innych wizytówek. Mało tego. Spełni wszystkie wymagania, jakie można mieć do dobrego materiału reklamowego. Na pewno też przyciągnie szeroką rzeszę nowych klientów, którym wizytówka na długo pozostanie w pamięci.

Projekt autorstwa Anagrama z Meksyku.

wizytowki-kolory-2

wizytowki-kolory-3

Źródło: Behance