Wizytówki dla branży kreatywnej powinny być śmiałe, energetyczne i wykonane z pomysłem. Muszą nieść za sobą pozytywny przekaz emocjonalny i zachęcać do skorzystania z możliwości kontaktu.

Charakterystyka wizytówek

Do stworzenia tych eleganckich wizytówek wykorzystano metodę kaszerowania, czyli klejenia dwóch warstw papieru. Sklejony został biały papier Munken Lynx oraz pomarańczowy Pop’set Flame Orange, każdy o gramaturze 240 g/m2. Awers to logo firmy na pomarańczowym tle, natomiast na rewersie znalazły się wszystkie dane kontaktowe. Dzięki zastosowaniu papieru barwionego w masie oraz precyzyjnego druku offsetowego udało się uzyskać bardzo ciekawy efekt, który niewątpliwie zwraca uwagę.

 

Zastosowane kolory i ich znaczenie

Wizytówki powstały z zastosowaniem dwóch kontrastujących ze sobą, ale z drugiej strony dopełniających się kolorów, mianowicie pomarańczowego i białego.

  • Pomarańczowy – to kolor radości, energii, twórczości i kreatywności. Pomarańczowy jest idealnym kolorem do zastosowania w branżach kreatywnych i wszędzie tam, gdzie nad projektami pracują ludzie sztuki. Pomarańczowy to kolor młodości, świeżych pomysłów oraz szybkości i sprawności. Wykorzystujemy go najczęściej podczas tworzenia wizytówek i innych materiałów dla muzyków, pisarzy, czy designerów.
  • Biały – jest kolorem czystości i niewinności. Stanowi doskonały kontrast dla wszystkich intensywnych kolorów i kojarzy się z prawdomównością, wysoką estetyką, spokojem i lekkością. Doskonale sprawdza się przy projektowaniu materiałów reklamowych dla branży medycznej oraz kosmetycznej, dlatego że ugruntowuje Klienta w przekonaniu o czystości oraz bezpieczeństwie produktów.

 

Ekskluzywne wizytówki – zastosowane metody

Do stworzenia wizytówek posłużył papier barwiony w masie, czyli papier koloryzowany przez dodanie barwnika do masy papierowej oraz kaszerowanie do połączenia dwóch warstw papieru. Dzięki papierowi barwionemu w masie uzyskano doskonałe nasycenie koloru wizytówek, natomiast kaszerowanie pozwoliło nam na wzmocnienie wizytówek i nadanie im oryginalnego wyglądu.

 

Cechy idealnej wizytówki

Projektowanie wizytówek wydaje się prostą czynnością, ale kiedy spojrzymy na to pod kątem biznesu Klienta, okazuje się, że ważny jest każdy detal. Istotne jest nie tylko to, jaki kolor będą miały wizytówki, ale też to, w jakim stylu będą stworzone. Każda branża cechuje się odmiennym sposobem działania. W każdej kładzie się nacisk na inne aspekty, a firmowe wizytówki mają podkreślać to, co jest dla firmy ważne i jednocześnie to, na co zwracają uwagę jej Klienci.

W jednym przypadku wizytówka może być wręcz „drapieżna”, w innym powinna być delikatna i bardzo stonowana. Wszystko zależy od tego, jak chcemy zaprezentować się przed potencjalnymi Klientami i czy ten sposób prezencji wpisze się w ich oczekiwania. Oczywiste jest, że nie można się dopasować do gustu absolutnie każdego człowieka, ale pewne wytyczne pozwalają nam na spersonalizowanie materiałów reklamowych pod kątem ogólnych oczekiwań grupy docelowej.

 

Źródło: www.aganet.eu