Wizytówki zaprojektowane zostały przez greckiego designera na potrzeby własnej marki. Niezwykły efekt daje tu – bardzo odważne – sięganie po intensywny, szafirowy papier (grubość 600g) i przełamywanie go żółtymi napisami.

Aby docenić te wizytówki, spójrzmy na nie także w kontekście kręgu kulturowego, z którego wywodzi się projektant. Kraje śródziemnomorskie, barwne i słoneczne, o wiele chętniej niż północ Europy odwołują się w swojej ikonografii do zdecydowanych barw – w tym właśnie złota i szafiru.

Z wybranymi przez projektanta kolorami pięknie komponują się przyjęte rozwiązani graficzne: pionowa orientacja wizytówki, a także opuszczenie treści na przedzie wizytówki niemal do połowy jej wysokości. Powstała w ten sposób przestrzeń sprawia, że wygląda znacznie lżej.

Można przypuszczać, że idea projektu została tu w pełni osiągnięta: wizytówka z pewnością będzie się wyróżniała spośród innych projektów. Warto jednak zwrócić uwagę na jeszcze jeden zastosowany tu, choć nietypowy, zabieg: świadome powtórzenie zarówno na przodzie, jak i z tyłu wizytówki adresu strony internetowej jej właściciela. Sprzyja to zapamiętaniu domeny, a jednocześnie wprowadza do projektu jeszcze jeden element harmonizujący i spajający wszystkie elementy. Zauważmy bowiem, że wizytówka przygotowana została w dwóch alfabetach: łacińskim i greckim, przy czym przód wizytówki zawiera przede wszystkim treść napisaną alfabetem łacińskim, a z tyłu dominuje alfabet grecki.

 

Projekt autorstwa Panos Nikolaou z Grecji.

Źródło: Behance