Tym razem zaglądamy do paryskiej pracowni designerskiej Graphéine. Naszą uwagę przykuł zwłaszcza jeden z jej projektów – przeznaczony potrzeby promocji własnej marki. To niezwykła wizytówka, z kaszerowaniem (przód z papieru białego, a tył – z czarnego), bazująca w całości na takim właśnie zestawieniu barw. Co jest w tej grafice najciekawsze?

Przód wizytówki zawiera wyłącznie dane kontaktowe. Dwa asymetryczne (jeden węższy, drugi – szerszy) bloki tekstu zróżnicowane zostały także barwą czcionki. Nazwisko w szerszym bloku tekstu zostało wizualnie „odciążone” poprzez zastosowanie jaśniejszego, czerwonego druku. Całość wizytówki zorientowana jest poziomo, choć jej twórcy chętnie prezentują ją także w ustawieniu pionowym. Tył w kolorze czarnym zawiera duże, wycentrowane logo z nazwą firmy. Logotyp wyrażony został przy pomocy białej czcionki o nietypowym wyglądzie – naśladującej alfabet grecki, wyryty np. w kamieniu (skojarzenia takie budzą nierówne brzegi liter, wykonane z wysoką precyzją). Mały, zgeometryzowany sygnet powtarza biało-czerwoną kolorystykę, zaakcentowaną już na przedniej stronie wizytówki.

Trzeba przyznać, że pomysł francuskich projektantów zrealizowany został z klasą i z polotem. Doskonałym pomysłem okazał się także wybór grubszego, matowego papieru o delikatnej strukturze. Przy tej grze barw jakiekolwiek dodatkowe zdobienia byłyby już bowiem przesadą.

 

Źródło: Behance