Wizytówki dla biura architektów to prawdziwa zabawa kolorem i formą. Celem było uzyskanie bardzo przykuwającego wzrok efektu, ale jednocześnie też zadbanie o czytelność wizytówek i ich właściwy odbiór.
Charakterystyka wizytówek
Projekt powstał z zastosowaniem metody kaszerowania (klejenia dwóch warstw papieru). Druk wypukły wykonano na barwionym w masie czerwonym papierze Plike o gramaturze 330 g i na białym papierze Keaykolour 300 g. Projekt zadrukowano z wykorzystaniem tłoczenia, dzięki czemu udało się uzyskać efekt 3D. Wizytówki są też sztancowane, czyli wykrawane w odpowiednim kształcie.
Ekskluzywne wizytówki – zastosowane kolory i ich znaczenie
W projekcie połączyliśmy doskonały duet barw, mianowicie czerwień i biel. Czerwony, jako kolor bardzo intensywny, dodaje mocy, natomiast biel równoważy projekt i łagodzi go.
- Czerwony – jest kolorem najbardziej skupiającym uwagę. Przypomnij sobie, czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się przejść obojętnie obok kobiety ubranej w czerwoną sukienkę? Oczywiście, że nie, bowiem czerwony jest kolorem alarmującym i dosłownie nie można go przeoczyć. Ma to doskonałe zastosowanie w reklamie, w tym w tworzeniu wizytówek. Czerwonej wizytówki po prostu nie sposób nie dostrzec w portfelu. Kolor czerwony mobilizuje do podjęcia decyzji, a w tym przypadku może być to podjęcie decyzji dotyczącej kontaktu z firmą.
- Biały – podkreśla czystość, klarowność i prostotę danego rozwiązania. Można go połączyć z doskonałym efektem z każdym innym kolorem. Biały jest symbolem spokoju i prawdomówności, więc zastosowany w kreacji reklamowej doskonale działa na podświadomość, a w tym przypadku lekko łagodzi działanie czerwonego.
Zastosowane metody – sztancowanie i druk offsetowy
- Sztancowane wizytówki
Sztancowanie, inaczej wykrawanie to metoda introligatorska, która polega na wykrojeniu z arkusza papieru odpowiedniego kształtu. Wizytówki sztancuje się specjalnym wykrojnikiem, a metoda cechuje się bardzo dużą precyzją i jednocześnie też wysoką wydajnością. Sztancowane wizytówki wyglądają wyjątkowo elegancko i widać, że poświęcono im wiele uwagi.
- Tłoczenie
Tłoczenie czasem nazywane jest też suchym tłokiem. Tłoczenia stanowią jedną z najpopularniejszych form uszlachetniania wizytówek. Branża drukarska bardzo chętnie odwołuje się do tradycji. Metody zdobienia czy przygotowywania wydruków, które wynajdowano dawniej, od czasów Gutenberga, dziś stają się ekskluzywnymi i szczególnie poszukiwanymi rozwiązaniami.
Źródło: www.aganet.eu
Leave A Comment