Fika Company to amerykańska palarnia kawy. Wykonaniem identyfikacji wizualnej dla tej marki zajęło się studio graficzne z Londynu Ye Olde Studio. Trzeba przyznać, że w wizytówkach, które stały się owocem tej współpracy, widać doskonałe wyczucie tematu.

Gdy firmowe logo jest niepowtarzalne, dobrze jest zrezygnować w jego bliskości ze wszystkim, co mogłoby odwracać uwagę. Tak też było w tym przypadku.

Mocne kolory zawsze dawały dobry efekt w przypadku materiałów reklamowych. Na tych wizytówkach natomiast połączono nieśmiertelne zestawienie bieli, czerni i czerwieni. Klasyka ubrana została w całkiem nową szatę, a rezultat? No cóż, mówi sam za siebie.

Kto powiedział, że wizytówki gabinetów lekarskich nie mogą być ekskluzywne? Zapewne właśnie taki pomysł na łączenie stylów przesądzi w tym momencie o rozpoznawalności marki.

Zwolennicy uporządkowanych i czytelnych projektów graficznych z pewnością nie przyklasną temu projektowi. Jednak ci, którzy ponad wszystko cenią sobie kreatywność, będą nim zachwyceni. Czy to są ekskluzywne wizytówki? Jak najbardziej! Zwłaszcza, że ich wykonanie, to czasochłonna ręczna praca (choć podobny efekt można byłoby uzyskać także przy pomocy technik druku).

Główną zaletą wizytówek stworzonych dla grupy wydawniczej FK Olesiejuk jest widoczne i doskonale odwzorowane logo.

Wzniosłe cele i idee muszą być przedstawione we wzniosły sposób. Takie są też wizytówki Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Instytucja ta zajmuje się szeroko pojmowaną psychoterapią, więc potrzebna była dla niej wizytówka, która będzie stanowiła formę minimalistycznego, aczkolwiek klarownego przekazu.

Trójwymiarowe obrazy, znane dotąd z wystaw w galeriach sztuki, tu przeobrażają się w projekt użytkowy. Dla nas jest to jedno z najbardziej fascynujących dzieł we współczesnej branży projektowania graficznego dla biznesu i najlepszy dowód na to, że ekskluzywne wizytówki wymagają nieustannego poszukiwania nowych dróg wyrazu.

Projekt, który prezentujemy dziś, to iście hippisowskie szaleństwo w biznesowym wydaniu: wizytówki własne, stworzone przez Don’t Try Studio z Paryża.

Wizytówki 3D to teraz prawdziwy hit. Wyglądają bardzo profesjonalnie i co najważniejsze, zapadają w pamięć. Im większe znaczenie ma mieć wizytówka w danej branży, tym większy nacisk kładziony jest na to, jak wygląda.

Każda wizytówka może być małym dziełem sztuki. Wszystko zależy tylko od tego, jak będzie zaplanowana i wykonana. W tym przypadku mamy do czynienia z czymś niezwykłym.

Wizytówki, które prezentujemy, stanowią część większego projektu, ale jak zawsze zwróciliśmy uwagę przede wszystkim na nie. Portugalski projektant Nuno Dias stworzył pakiet materiałów wizerunkowych dla studia mody i musimy przyznać, że niezwykle ciekawie „wczuł się” przy jego pomocy w branżę projektancką. Efekt taki uzyskał przy pomocy kilku detali.

Styl retro jest nadal bardzo popularny. Część ludzi uważa wręcz, że to najlepsza stylistyka z możliwych i powinno się ją wdrażać gdzie tylko można.

Tak daleko posuniętej oszczędności w projektowaniu dawno nie widzieliśmy. Musimy przyznać, że jesteśmy pod wrażeniem. Wizytówki brazylijskiego studia graficznego przeznaczone są do promocji własnej marki – trzeba przyznać, że udało się nadać im formę daleką od schematów i, mimo wyjątkowo oszczędnej kolorystyki, mocno przyciągającą wzrok.

Większości firm wie dzisiaj doskonale, jak ważne jest stawianie na innowacje i na nowoczesne podejście do tego, co się robi.

Papier jest podstawą, swoistą bazą wizytówki, dlatego tak ważne jest, żeby był idealnie dobrany. Projektanci materiałów drukowanych doskonale wiedzą, że jeden papier drugiemu nierówny, dlatego też starają się zawsze dobierać go do konkretnej realizacji.

Tym razem sięgamy po projekt stworzony przez studio graficzne Usama Awan z Pakistanu dla klienta z branży usług IT. Wykonawcy udostępniają wprawdzie cały komplet materiałów wizerunkowych, ale my skoncentrujemy się wyłącznie na wizytówkach, ponieważ tak naprawdę właśnie w nich „dzieje się” najwięcej.

Tym razem zaglądamy do paryskiej pracowni designerskiej Graphéine. Naszą uwagę przykuł zwłaszcza jeden z jej projektów – przeznaczony potrzeby promocji własnej marki. To niezwykła wizytówka, z kaszerowaniem (przód z papieru białego, a tył – z czarnego), bazująca w całości na takim właśnie zestawieniu barw. Co jest w tej grafice najciekawsze?

Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że większość wizytówek wydrukowana jest na białym tle. W tym przypadku natomiast mamy do czynienia z całkowitą odwrotnością. Awers wizytówek jest czarny, a druk biało-czerwony. Może nie jest to najlepsze połączenie na stronach internetowych, ale w przypadku wizytówek sprawdziło się doskonale.

Wizytówki zaprojektowane zostały przez greckiego designera na potrzeby własnej marki. Niezwykły efekt daje tu – bardzo odważne – sięganie po intensywny, szafirowy papier (grubość 600g) i przełamywanie go żółtymi napisami.

W momencie, kiedy ludzie zaczęli interesować się technologią 3D, została ona zaadaptowana również do materiałów reklamowych. Wizytówki tłoczone tak, jak żywe, a to dzisiaj jest coś, na co po prostu chce się patrzeć.

Połączenie nietypowych kolorów wcale nie musi być nudne czy brzydkie. Przekonujemy się o tym, patrząc na projekt wizytówek nowoczesnego fotografa. Biel, delikatny brąz i niebieski mogą się ze sobą bardzo dobrze komponować. Jeżeli dodamy do tego jeszcze papier o gramaturze 2x300g/m2 (kaszerowanie) oraz tłoczenie letterpress, uzyskujemy coś naprawdę przyjemnego dla oka.

Grubość wizytówki świadczy o jej jakości. To całkowicie psychologiczne oddziaływanie zostało bardzo dobrze zaadaptowane w reklamie, która aż krzyczy: my należymy do pierwszej ligi!

Dzisiejsze wizytówki przestają być już wyłącznie dwustronnymi karteczkami, na którym zamieszczamy swoje dane kontaktowe. Czasami przybierają one formę prawdziwych makiet, które swoim kształtem są w stanie oddać wszystkie idee firmy.

Kto powiedział, że wizytówka może być wykonana wyłącznie z użyciem jednej techniki? W rzeczywistości różne metody można łączyć i to połączenie praktycznie zawsze jest udane. Ważne tylko żeby graficy dopracowali wszelkie szczegóły. W tych wizytówkach jest coś, co przyciąga i sprawia, że firma prezentuje się w sposób nowoczesny.